fredag 21 augusti 2015

30 år!

"Ett färgglatt kort med många fickor" var önskemålen jag fick till det här beställningskortet från en mamma till hennes dotter, som fyller 30 år.

Motivet heter Jag ser dig och kommer från Phunnyface.

Jag byggde kortet runt ett par fickor som jag konstruerat med hjälp av en ituklippt brun papperspåse. För att få plats med allt fick jag göra ett kort med en liten "rygg".

Kortet hålls samman av ett par starka magneter, som sitter under mönsterpappret. När man öppnar ser det först ut såhär. Bild på jubilaren som liten...

 ... och när man viker upp nästa flik ser man henne av idag.

 Flikar och fickor...

 ... och i fickan till höger har jag stoppat ner ett par tags med texter från ROX.

Fliken i mitten går att vika ner, när man tar bort gemet med den gröna filtblomman, och här kan man skriva vem kortet är ifrån.

I mittenfickan finns den fina texten om humlan, som säger att man kan allt man vill. Något att ta med sej vidare i livet!

På baksidan min nya personliga stämpel, från ROX förstås.

4 kommentarer:

  1. Kortet är så fint , älskar dina vikningar
    Man får aldrig nog att se dina alster.
    Ha nu en skön vecka .
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  2. Hej Cornelia!
    Wow! så läckert kort med en häftig vikning:) Läcker stämpel som passar en 30-åring:)
    Snygga färgglada papper och många snygga tags med fina texter på:)) Hon måste ha blivit
    så nöjd med kortet:))

    Må så gott vännen
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
  3. Urläckert kort med massa fina detaljer o kul vikning, lycka att få ett sånt!
    Kram, Monica

    SvaraRadera