söndag 24 maj 2015

Två små snabba

Jag behövde två kort och snabbt skulle det gå, så jag gjorde dessa enkla små kort i samma stil, men olika färg.

Ett har "ryggen" uppåt och ett har det i sidan. En bit restpapper, en utstansad fågel på kvist och så ett par stämplar och två bandsnuttar. En halvpärla i hörnet och voilà - korten är klara!

Jag skulle skicka en liten die, så jag gjorde en ficka på insidan av det gröna kortet och stoppade ner den där.

På det gula kortet, till vänster här på bilden, stämplade jag bara direkt på cardstocken och skrev en hälsning på den andra halvan av kortet.

Så enkelt kan det göras, men jag är rätt säker på att korten uppskattas ändå. Även om de gick fort att göra.

3 kommentarer:

  1. Så fina kort , vilken födelsedagspresent med die
    mottagren blir man avis på ju .
    Ha det så gott och stora kramar från Titti

    SvaraRadera
  2. Hej Cornelia!
    Två sååå läckra "enkla" kort du gjort, me like:)) Även om du gör enkla eller svårare kort så blir de ALLTID såååå fina:) Hur bär du dig åt?? Alltid lika inspirerande att kika in till dig:))

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera