onsdag 1 april 2015

Grattis Emma, 29!

Till Emma, som fyllde 29 år nyligen, gjorde jag ett kort med en av stämplarna i mitt nya stämpelset från Lil' inker designs, The fine prints. Och ja... som ni ser bör man läsa det finstilta här! *S*

Jag gjorde ett kort med den här stämpeln för inte så längesedan. Då var det en tjej som skulle få en slant till hårförlängning. Den här gången är det ju som så att Emma är frisör, så jag tyckte att motivet passade bra till henne också.

På insidan har jag stämplat och embossat i vitt ett par glasögon samt uppmaningen "Always read the fine print". På högersidan har jag placerat ett Project Life-kort med texten "Day in the life" och kompletterat med Grattis (die från ROX) och Emma 29, utstansat med ett QK-alfa. Just PL-kort kan man använda till annat än just PL... bara tänk lite utanför ramarna, det är bara fantasin som sätter gränserna!

Kortet finns också som inspiration i Hjertebodens blogg. Textstämplarna finns att köpa där!

3 kommentarer:

  1. Vilken tur att det inte var ett aprilskämt :-) det här kortet är ju superläckert! Jag gillar pappret, och rött och turkos var ju verkligen så snyggt ihop! Stämpeln är jättesöt och passar perfekt till en frisör. Hon kommer bli superglad för det där kortet!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Kortet du gjort är såå snyggt och passande , innsidan är ju så snygg
    texten är ju toppen , Emma måste bli så glad när hon får det
    Glad Påsk på dig , kram från Titti

    SvaraRadera
  3. Så herlig kort! Og det dåpskortet ditt var også nydelig! God påske til deg og dine!

    SvaraRadera