söndag 22 mars 2015

Bröllop

Jag tycker att det är bland det svåraste som finns... att göra bröllopskort. Det är ju så att (de flesta, iallafall) bara gifter sej en enda gång och då vill ju jag att kortet ska vara något speciellt och extra fint! Gör man ett aningen misslyckat födelsedagskort så finns det ju alltid en ny chans, att göra om och göra bättre, nästa år. Men bröllopskort måste vara perfekta på direkten.

Hur som haver, här är ett sådant, bröllopskort alltså. Om det är perfekt vet jag inte, men beställaren blev nöjd.

Modellen är ett joy fold card och brudparets namn finns här på insidan.

Det stämplade motivet kommer från Phunnyface.

Och det gör även det här lilla brudparet i siluett, som jag maskat in i min personliga stämpel på kortets baksida.

7 kommentarer:

  1. Bara så snyggt bröllopskort så många fina detaljer
    versen är så underbar , och målade paret inuti är supersnyggt
    Paret som får detta blir imponerade av detta fina kort .
    Trevlig söndag på dig och massor med kramar från Titti

    SvaraRadera
  2. Snyggt och stilrent bröllopskort!! Sällan man får göra sånna men väldigt kul då det ju som du skriver inte (förhoppningsvis) sker mer ön en gång i livet :)
    Den texten hat jag oxå och tycker den är perfekt till dessa kort! Förstår att beställaren blev nöjd!!
    Hoppas allt är bra med dig och att du haft en fin helg!
    Kram iffa

    SvaraRadera
  3. Det var et nyyydelig bryllupskort! Vakker tekst på forsiden, perfekt til bryllup :)
    klem Unni

    SvaraRadera
  4. Vackert bröllopskort!

    SvaraRadera
  5. Vilket fint kort. Eleganta färger!

    SvaraRadera
  6. Hej Cornelia!
    Åhhhh! så fantastiskt vackert bröllopskort! Fin vikning och en underbart vacker stämpel som du färglagt sååå fint:))
    Jätte vackra papper och dies. Brudparet måste ha blivit överlyckliga för det här:)) Du är såååå väldans duktig:)))))

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera