torsdag 8 januari 2015

Grattis Maya

Ett kort till Maya, som fyllde nio år häromdagen. Motivet har hennes mamma tecknat och det är förstås från Phunnyface. Det heter B-Girl.

Jag har stämplat på akvarellpapper och färglagt med tombowspennor, förutom kepsen som är paper piecad med papper från själva kortet.

 Jag har använt 3D-kuddar lite här och där för att skapa lite djup.

 Fötterna sticker också ut litegrann med hjälp av dessa kuddar.

 Kortets insida med en tänkvärd text.

På baksidan sitter min signatur, precis som vanligt. Även här har jag paper piecat kepsen. Lite pilligt, men kul!

Med det här kortet deltar jag i Scrappelysts januari-utfordring och i utmaningen hos Card and Scrap: brug stempel.

6 kommentarer:

  1. Jag förstår att du är nöjd, det ska du vara. Det är ett jättesnyggt kort Cornelia! Precis allt är perfekt på det kortet :-)

    SvaraRadera
  2. Hej Cornelia!
    Såååååå läckert tjej kort med en underbart härlig stämpel som du färglagt sååå snyggt:) Det blev fränt med de "snurrade" papprena:)) Och insidan och baksidan blev lika snygga dem:)) Du är sååååå duktig:))

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
  3. Så fint! Du är verkligen duktig med tombow pennorna, jag övar fortfarande med mina....får inte riktigt till det så det slutar alltid med att jag använder mina copics......

    SvaraRadera
  4. Herlig bursdagskort, og så tøft stempel - flott fargelagt var det også ;)
    Tusen takk for at du deltar hos Scrappelyst.

    Katrine

    SvaraRadera
  5. SÅ herlig og flott kort. Skikkelig lekkert Cornelia-stil!

    Takk for at du deltar på fødselsdags-utfordringen hos Scrappelyst!

    SvaraRadera
  6. Tøft bursdagskort.
    Takk for at du deltar hos Scrappelyst.

    Hege.

    SvaraRadera