tisdag 13 januari 2015

Fiske - en PLsida till Emil

Sommarminnen... sköna, varma dagar på stranden! Här är Emil i Mellansjö och fiskar lite abborre med fjärilshåven, äter pastasallad och har det allmänt bra.

På den här sidan har jag inte använt något färdigt PL-material alls, utan skapat allt själv. Rubriken är utstansad med QK Blossom Grand och jag har låtit den gå över två fickor, liksom fotot nere till vänster.

Även detta foto är delat i två delar och så har jag satt lite fint papper som bakgrund. Tagen är från ett par jeans... recycling, det är bra, det!

Här var bilden inte riktigt lika stor som fickan, så jag skarvade med en bit fiskmönstrat papper och själva skarven dolde jag med en bit snöre och en ganska stor charm i form av ett fiskskelett (ROX).

Vill du prova "lommescrapping" behöver du bara själva plastfickorna, resten har du säkert i dina gömmor redan. Och det är KUL!!!

Sidan finns även på scrapping.no.

2 kommentarer:

  1. Hej Cornelia!
    Sååå fin PL-sida med Emil i fokus:) Fina foton, papper och dekorationer:) Dina egna PL-kort är Mycket snyggare än de färdiga:)))) Du är sååå duktig:)) Alltid lika inspirerande att kika in till dig:)))

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
  2. Åh vad fina PL sidor (och massor av annat :) ) jag har kikat på här när jag tog en titt bakåt :) Helt supersnyggt allt!!! Gillar verkligen din stil!!!

    Ha det bäst!

    SvaraRadera