tisdag 30 december 2014

Laga mat på Murikkan

Det blev "några" PL-sidor till Emils album. Här lagar vi mat på Murikka-pannan, något som jag tycker är jättekul och som Emil också gillar.

Ursäkta för blänk i bilden! 

Här har jag använt ett foto, som bara är hälften så stort som fickan... men då kan man ju kombinera med ett färdigt PL-kort och montera dem båda på ett grönt cardstock som botten! Kreativt och smart, eller hur?! *S*

Vi gjorde kyckling med färska grönsaker och cashewnötter och det blev precis hur gott som helst!

4 kommentarer:

  1. Nu låg jag efter i din blogg, märker jag.
    Som vanligt har du gjort en massa supersnygga alster!
    Önskar att jag hade varit släkt med dig under min uppväxt så att jag också hade haft så underbara album att bläddra i ;))
    Nu har jag ett brunt fotoalbum med text i stil med "Elisabet 7 månader." :))
    Du lägger ner väldigt mycket jobb på allt du gör, och det syns på resultatet! Gillar också dina foton, som inte bara är rent "traditionella" saker.
    Och maten ser verkligen jättegod ut!

    //Elisabet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stort tack för dina goda ord, Elisabet! De värmer verkligen ända in i hjärteroten! Och så gillar jag ju att fotografera... *ler*

      Radera
  2. Hej Cornelia!
    Härliga foton du tagit igen med din kamera:) Den där maten såg inte dum ut, mums!! Han är duktig Emil:)) Du använder alltid så fina dekorationer till dina PL-sidor:))))

    Må så gott och ha en fin dag och kväll imorgon:))
    Kramizar Marie

    SvaraRadera
  3. Nok en herlig side. Og så spennende det så ut å lage mat på den måten. Det har jeg ikke sett før. :-)
    Ha en fin kveld videre. :-)

    SvaraRadera