lördag 25 oktober 2014

Pop-up Box Card

Den här kort-modellen är kul... helt "neutral" på utsidan. Och jo, det går att vika ihop så det blir nästan platt, men det ville inte ligga så så att det gick att fotografera. Jag var tvungen att hålla ner det litegrann med ett finger.

Texten Hurra är utstansad med en die från ROX.

Poff! Överraskning när man viker ut kortet! Sånt här gillar jag. Om du också gillar det så finns en beskrivning HÄR, på hur du gör.

Mottagarens namn, en stjärna och en fotboll... allt monterat på remsor av overhead-plast.

 Han fyller 57, Peter, så jag gjorde en liten enkel dekoration så här.

På baksidan av kortet hittar man förstås min personliga stämpel, men här finns också plats att skriva vem det är ifrån. Grattistexten är utstansad med samma die som Hurra på utsidan.

3 kommentarer:

  1. Visst är det ett roligt kort att göra och det brukar uppskattas av mottagaren, har gjort ett par stycken själv.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jätte stiligt kort! Jag gillar också den vikningen.

    SvaraRadera
  3. Hej Cornelia!
    Så roligt och läckert kort:)) Snygga papper och dekorationer:)) Alltid lika spännande att kika in till dig:))

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera