tisdag 28 oktober 2014

En mall

Alldeles nyligen visade jag det här kortet, som min pappa fick när han fyllde år. Enkelt på utsidan, men...

 ... desto roligare på insidan. Någon bad om beskrivning, så...

... jag har ritat en mall. Själva kortbasen är 15x30 cm och insidan skär och viker man enligt mallen. Titta på bilden ovan, så ser du var du ska vika "in" och "ut". Det är inte alls så komplicerat som det möjligen kan se ut. Prova, så får du se!

Edit: Ser att jag missat att skriva bredden på insidan, den ska vara 14½ cm, så att det blir en liten kant innanför kortbasen!

6 kommentarer:

  1. Åh, så bra med en mall! Tack! Med hjälp av den ska jag nog våga mig prova på denna snygga vikning.
    Jag har förresten svarat på din fråga i min blogg :-) tack för dina fina kommentarer. Kram

    SvaraRadera
  2. Perfekt med en mall! Tack för att du delar med dig!

    SvaraRadera
  3. Vilken bra mall du gjort! Ska absolut testas!
    Tack för att du delar med dig/ Britt

    SvaraRadera
  4. Godmorgon :)
    Denna kortvikningar är så käck tycker jag, jättelängesen jag gjorde den men nu måste jag nog göra det idén :)
    Fint kort han fick av dig!
    Kortet här ovan är sååå snyggt!!! Att använda magneter är så bra å jag tycker att du löste det bra när det inte gick helt som förväntat :D Lite det som e charmen med vår hobby, när problem uppkommer löser man det på bästa sätt och ibland får då kortete ett litet annat utseende än det var tänkt.
    Din flaska längst upp = så fräckt att göra till någon :)
    Önskat dig en fin helg!!! Här e det flytt av sonen som gäller idag =O
    Kram Iffa

    SvaraRadera
  5. Verkligen läckert! Och vad fint att du bjuder på mallen också! :)

    SvaraRadera
  6. Hej Cornelia!
    Det kortet är ju jätte läckert:)) Tack för att du visar hur du gjort det:))

    Må så gott
    Kramizar Marie

    SvaraRadera