tisdag 29 juli 2014

Du och jag - ett fint minne

En LO med ett fint minne bevarat.

Vår älskade hund Ida hade nyss lämnat oss och jag var ganska så "låg". Johan med familj var hos oss och fikade en kväll. Ute var det kallt och ruggigt.

Plötsligt undrar Johan om inte han och jag kan "gå ut litegrann?" Jag undrar förstås vad vi ska göra ute och svaret kommer blixtsnabbt:
- Bara mysa lite och titta på solnedgången!

Alltså... det var egentligen inte alls mysigt ute, utan kallt och rått. Men vi tog med oss ett par fleecefiltar och satt på vår altankant, såg på solnedgången och pratade om en massa saker. En väldigt fin stund som jag sparat åt Johan på detta sätt.

 Ett par detaljbilder på dekorationer som jag hade i mina gömmor.

Journalingen har jag skrivit ut med datorns hjälp, på baksidan av ett PL-kort. Jag skar till kortet så att det fick formen av en tag och slog i en öljett längst upp. Stack ner den här bakom wellpappen. All text behöver man inte ha synlig på sina layouter, en del passar bättre lite dolt. Som här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar