måndag 9 juni 2014

Blågult igen

Åter till de svenska färgerna. Idag har jag använt de fantastiskt fina studentpappren från ROX Stamps. De har då mycket mer än stämplar i den butiken!

Fantastiskt vackert papper är svårt att dekorera, jag vill ju inte dölja det. Men helt utan dekorationer vill jag inte heller att ett kort ska vara, så jag lade till band i blågult, lite blommor och en pytteliten glasflaska fylld med kakströssel. På tagsen står mottagarens namn och så Student 2014.

Att studenttjejen kommer från Phunnyface vet ni ju vid det här laget.

 Blommorna och flaskan.

 Flickan är intresserad av fotboll, så jag lät insidan få en fotbollstjej, även den från Phunnyface, som dekoration. På vänstersidan har jag stämplat en ROX-text direkt på pappret.

Killkortet är lite stramare i stilen. 

Han är intresserad av datorer så den info jag fick om honom samlade jag på en dataskärm, som jag skrev ut med datorns hjälp och placerade på kortets insida. Grattisstämpeln på högersidan är från ROX.

Kortens baksidor.

3 kommentarer:

  1. Vilka snygga kort!
    Nu ska ag kolla igenom denna härliga blogg som jag saknat :-)
    Kramtill dig

    SvaraRadera
  2. Snygga kort...tok-gillar fina personliga detaljer på varje kort
    Ha det gött! Kraaam Cyllan

    SvaraRadera
  3. wow!! Dette var utrolig flotte kort, imponert. Alle de flotte detaljene.

    SvaraRadera