måndag 3 mars 2014

Klätt mitt första album

Hittills har barnbarnen fått tygklädda postboundalbum, men jag tycker att de blir så tjocka och otympliga och det är lite krångligt med förlängninsskruvar och så... och dessutom väldigt besvärligt om man vill stoppa in en extra LO nånstans "mitt i". Så, hädanefter blir det den här typen av album istället.

Tråkigt, trist och grå kartong... jag måste såklart piffa upp det lite, eller hur?!

De pappersark jag tänkte använda var för små, men det blev ju bara ännu snyggare att kombinera ihop två olika och täcka skarven mellan dem med ett fint band.

 Riktigt nöjd är jag!

Särskilt nöjd är jag med de suveränt tjusiga och perfekt passande metallhörnen, som kommer att skydda hörnen mot alltför mycket nötning. Man kan köpa dem hos ROX Stamps.

Insidan på pärmarna täckte jag med en brun cardstock, så att papperskanterna och bandänden döljs där under. Prydligt ska det vara.

Japp, det var mitt första album. Förutom att det var himla roligt att fixa till det så blev ju resultatet inte alls så pjåkigt, så detta ska hädanefter bliva min melodi *S* Och imorgon fyller Alfred 3 år och då kommer han att få just det här albumet och en hel bunt med LO-er, som ni kommer att få se här i bloggen framöver.

10 kommentarer:

  1. MYCKET fiiiiiiiiint! Man kan inte tro att de är första gången, du är juh proffs! ;)

    SvaraRadera
  2. Flott album. Dette ser helt proft ut :)
    Linda

    SvaraRadera
  3. Det blev jättefint med olika papper.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Läckert! Hur många LO får du in i dessa album? Vilket märke? Jag letar febrilt efter något bättre än de där jäkla postboundalbumen, men har varit rädd att inte få plats med dem i ett album.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet inte hur många som får plats, men tio fickor ingår och säkert går det in tio till, lite beroende på hur tjocka dekorationer man har på sina LO-er förstås.
      American Crafts är det som tillverkar de här albumen och de finns lite varstans... från ca 170:- upp till 229:- har jag sett. Kolla upp frakten också! Jag har köpt mina hos Pysseltagen, men som sagt var, de finns lite här och där!

      Radera
  5. förstår att du e nöjd =) snyyygt

    SvaraRadera
  6. jättesnyggt och fräscht. Ser att jag missat dina utmaningar, tråkigt. Jag har varit sjuk i över 4 veckor.

    SvaraRadera
  7. Det blev ju jättesnyggt med pärmen . Den kan du vara riktigt stolt för
    och snyggt med text,papper och band och så fina hörn till pärmen
    Kramar från Titti

    SvaraRadera
  8. Så snygg pärm, så trevligt för Alfreds mamma och pappa att sätta in kort på dem i den.
    Kram Ulla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ulla! Nu är det ju som så... att pärmen redan är fylld med LO-er i plastfickor när Alfred får sin pärm :) Men bra blev den!

      Radera