måndag 14 oktober 2013

Grattis pappa!

Idag fyller min pappa år. Han ska få en ny bok, skriven av Sven-Bertil Taube om sin pappa. Den innehåller femtio utvalda visor med bakgrundshistorier, text och musik. Musiken finns även inspelad, så boken fungerar som en CD-spelare också. Och min pappa är väldigt förtjust i Evert Taube... så jag tror att den blir uppskattad.

Kortet har jag låtit gå i samma tema, med noter på pappret på framsidan...

 ... och en bild på Evert Taube på insidan. Först funderade jag på om det blev konstigt, men det finns ju kort med Marilyn Monroe, Elvis Presley och alla möjliga... så varför inte?!

En liten detalj med nån sorts blåsinstrument och ett par notrullar.

Baksidan.

Kortmodellen kallas "tryllekort" på norska. Jag har inte sett något svenskt namn på det.

Från ROX Stamps kommer grattis-dien på framsidan, den runda grattisstämpeln på insidan samt stämplarna på baksidan.

8 kommentarer:

  1. Så flott kort! Dette falt helt sikkert i smak! :)

    SvaraRadera
  2. Hej Cornelia!
    Såååå läckert kort du gjort till din pappa. Passande papper och dekorationer:) Den vikningen är så snygg:))
    Hoppas han blev glad:))

    Må så gott
    Kamizar Marie

    SvaraRadera
  3. Ett otroligt fint kort!
    Men vilket sammanträffande - jag har också gjort ett tryllekort, dock julkort, som jag lade in i bloggen i går, schemalagt :)

    Kram!/ Elisabet

    SvaraRadera
  4. Men så fint kort!! Så personligt! Häftigt med pappret där det står pappa överallt, aldrig sett innan... Fars dag kort också... Det brukar jag vara ute i sista sekunden... Kanske borde tänka redan nu, hi hi. Kram

    SvaraRadera
  5. Din pappa blev säkert glad över den fina kortet och presenten. Kortet var proffs Cornelia gjort:-) Kram

    SvaraRadera
  6. Oh så fint ditt kort är så fint det han kommer bli så glad av detta lyssna på musik och njuta.
    Pappret är snyggt och alla detaljer är supersnygga. Kram Titti

    SvaraRadera
  7. Hej igen! Tidningen är norsk (vet inte om den har med Ett Trykk att göra men detta är iallafall ett specialnr m bara julkort :-) jag hittade den på Pressbyrån extra (de lite större butikerna) finns säkert på Presstop om du har sånt i närheten. Trevlig kväll, kram

    SvaraRadera
  8. så fint kort, synes du er så god på og få med detaljer! :)

    SvaraRadera