torsdag 11 oktober 2012

Välkommen till världen!

Ett kort till en liten nyfödd pojke. Tagsen bakom motivet kan man dra upp och där har jag tänkt att namnet ska stå på den större och födelsedatumet på den mindre.

Upplägget på kortet är inspirerat av ett fint kort gjort av norska Elin/ ~Tjorven~, en tjej som jag beundrar mycket!

Motivet, som kommer från ROX Stamps, har jag embossat i svart och färglagt med tombowspennor lite ton-i-ton med pappret.

 Beställaren önskade sej ett par små fötter och här syns de under knuten på organzabandet.

Jag tycker att såna här små söta skedar (ROX) passar så fint på babykort.

 På insidan av kortet finns en vacker text (ROX igen) och plats att skriva sin egen hälsning. Den lilla runda stämpeln kommer ur mina egna gömmor.





Baksidan.

5 kommentarer:

  1. Jättefint!!
    Gillar tags, men har svårt att få till det snyggt själv.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Dette kortet er så utrolig herlig! Layout'en til Elin er veldig anvendelig. Tror kanskje jeg blir å bruke den selv en gang. :)
    Og så liker jeg så godt arkene du har brukt! Stjernene i bakgrunnen, notearket og det kule båndet. *liker*
    Og selv om jeg har sagt det mange ganger før, den teksten inni er utrolig vakker! <3
    Du har virkelig fått meg til å smile i dag, med dine gode ord og dine herlige kreasjoner! Takk for at du deler!

    Stor klem, Renate aka Ronja77

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dina snälla ord och tack för att du påminde mej om Elin... hade ju glömt att nämna henne här. Äras den som äras bör!!

      Arken är, hör och häpna, från Panduro. Det är inte så mycket jag faller för hos dem, men just de här gillar jag.

      Radera
  3. VA? På väg ner till förklaringen av kalendern ser jag detta kort som jag inte känner igen!!
    Har missat detta.......måste bero på mina vardagshjärnceller som inte alltid orkar gå in på datorn efter jobbet =)

    Underbart snyggt kort!!
    Så läckra färger ihop, maffigt och snyggt!
    Ja det är verkligen så perfekt med sådana små snygga skedar, stämpeln är oxå så söt och papprena ursnygga, så läckert det svarta är!
    Nej, nu får jag vandra vidare ner till mitt mål,hihi!
    kramiz

    SvaraRadera