lördag 15 september 2012

Kort till ett fadderbarn - årets 200:e inlägg

Japp. Detta är det 200:e inlägget jag skriver i den här bloggen i år. Rätt häftigt. Jag hoppas att någon av alla er som läser hittar någon form av inspiration här och för min egen del är det jättekul att samla allt jag gör på ett och samma ställe. Ibland kikar jag runt i bloggen själv och minns olika saker jag gjort och till vilka tillfällen. För att inte tala om hur pinsamt det är att gå lite längre tillbaka och titta på saker jag gjorde då... en viss utveckling har skett, faktiskt. Känns bra att det går åt rätt håll (tycker jag själv iallafall).

Över till dagens alster:

En av mina kollegor ville ha ett kort till sitt fadderbarn. De får inte skicka presenter, för då kan det bli orättvist mellan barnen på barnhemmet, men kort går bra.

Så... det blev det här kortet i glada färger och utan så väldigt mycket dekorationer som sticker ut. Det ska ju hålla för frakt ända till Afrika!

Jag tror mej ha läst någonstans att barn som lever i barnhem uppskattar att ha bilder på sig själva, så på insidan satte jag ett foto på flickan själv. Det finns också plats att skriva en hälsning.

Baksidan med utstansade hjärtan som pryder min personliga stämpel.

10 kommentarer:

  1. Godmorgon!

    Oj, 200 inlägg i år.........vilket tempo du har tjejen!!!
    Jag älskar att komma in här och se vad du gör, du ger mycket mycket inspiration ska du veta!! Visst har man utvecklats i sin hobby, det är så kul att se tillbaka och se hur man utvecklats och liksom hittat sin egen stil. Även om man ibland gör helt andra typer av kort/altrade saker.....så ser man lätt att vi alla hittar våra favoritstil vi gärna återkommer till.

    Det är det som är så underbart med våra bloggar, förutom att vi hittar bloggvänner så sparar vi vår underbara hobby på ett alldeles fantastiskt sätt, love it!!!

    Nu över till dagens kort =)
    Vad fint att skicka ett sånt här färgglatt och fint kort till denna flickan på barnhemmet. På ett sätt är det synd att de inte får skicka saker, men jag förstår fullt ut att det skulle bli orättvist så då är ju ett kort så fint att ge henne!!
    Gillar det färgglada i det och så uppskattat detta kommer bli. Även att ni valt att ha ett kort med på henne måste vara så uppskattat, gissar på att dom inte har så många kort på sig själva.

    Hoppas din helg blir fin!!
    Kram från mig!

    SvaraRadera
  2. Har svårt att ta in att du gjort 200 inlägg bara i år... du gör ju ofta komplicerade alster. Vilket go!

    Kortet är så fint - som alltid pricken över i.

    SvaraRadera
  3. Flott og fargerikt kort. :-)
    200 innlegg, det er bra! Det er ikke så lenge siden jeg oppdaget bloggen din, og nå er den en av de mest inspirerende bloggene jeg vet om. Du er så flink!
    Ha en riktig god helg!:-)

    SvaraRadera
  4. Vilket fint kort till henne, det kommer hon klämma på länge och det gör en så glad.
    Jag tycker oxå det är härligt att kunna blicka bak och se vad man gjort och ibland tom få lite inspiration av sig själv..
    Grattis till dig!!!

    SvaraRadera
  5. Grattis till ditt 200:e inlägg!! 200 inspirerande inlägg, det är inte illa!

    Ett så fint kort du gjort och jag skymtade mycket annat läckert du gjort sedan jag sist kikade in! Härligt med de starka färgerna och så fint med fotot på insidan! Det kommer att uppskattas så mycket av din kollegas fadderbarn!

    Hjärtligt tack för dina fina ord i min blogg, jag uppskattar det varmt och mycket! Nu ska jag ta mig en ordentlig inspirationsrunda här i din fina blogg!

    Ha en underbar helg!

    SvaraRadera
  6. Grattis till 200 inlägg, 200 inlägg med massor med inspiration!

    Vilket härligt kort du har gjort, så fint i härliga färger!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  7. Grattis med 200!!
    Et herlig og fargerikt kort som sikkert blir veldig godt mottatt!
    Tusen takk for fine ord i bloggen min :)
    Ha en fortsatt fin helg!

    SvaraRadera
  8. Men jösses 200 inlägg, stort GRATTIS :)
    men såå härligt kort du har gjort, tänk att det ska iväg ända till Afrika, lång väg, men vad glad hon ska bli :)

    KRAMAR MAJSAN

    SvaraRadera
  9. Det här är verkligen ett kort i min smak - läckert och inte överdekorerat, supersnyggt! :)

    SvaraRadera
  10. Oj, 200 inlägg. BRA JOBBAT!! Och snyggt kort. Verkligen färgglatt och fint.
    //Sandra

    SvaraRadera