onsdag 1 augusti 2012

Prinsen på ärten...

En LO där bilden på Johan liggande på madrasserna fick mej att tänka på Prinsessan på ärten... därav titeln.

Ett fotavtryck från pojken själv sitter nere i högra hörnet.

 Rubriken har jag stansat ut i foam och pricken över i är en kron-formad charm.

Den här texten har jag skrivit ut på pappersremsor (kraft) i dymon och sedan färgat med lite chalks. Bakom bilderna sitter "osteklut". Den var naturfärgad från början, men jag ville ha den ännu lite mörkare, så jag tog och kokte upp lite vatten, stoppade i en tepåse och tygbiten och lät den ligga över natten. Då blev den "lagom brun".

Remsorna har fått mattor av brun cardstock för att synas lite bättre.

10 kommentarer:

  1. Vilken härlig LO!

    Sommarfötter ser ut så där......

    SvaraRadera
  2. Riktigt härlig LO! :D
    Älskar fotavtrycket! ;)

    SvaraRadera
  3. Kanonfin coolt med fotavtrycket

    Kraaaam

    SvaraRadera
  4. En riktigt härlig LO! Roligt att ha med fotavtrycket, ett bra minne. :D

    Kram Annika

    (Måste säga att jag verkligen gillade ditt vikingaskepp i ett inlägg tidigare! Grattis till utmärkelsen, jag förstår att du fick den.)

    SvaraRadera
  5. Härlig bild med alla dynor!! Varför skulle prinsessan ha nån sorts ensamrätt på den stapeln??
    Vilken idé!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Åh, jag älskar dina LO:s, de är verkligen underbara att titta på och du har så härliga rubriker!!
    Så kul att han fått gjort ett avstamp på pappret, så kul att ha!
    Härliga bilder och fina detaljer.
    Tack för att du påminde mig om att stoppa papper i dymon, vad man glömmer bort mycket kul man kan göra.

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  7. Nydelig LO, masse nydelige små detaljer. :)

    SvaraRadera
  8. Så stilig LO. Digger fotavtrykket!! Den ideen har jeg bare brukt på små babyføtter, at jeg ikke har tenkt på å ta avtrykk av de større barna. *lagrer den gode ideen*

    Såå stilige tekststriper. Har du puttet papir i dymoen? Går det ann? KULT! :D

    SvaraRadera
  9. Jätte mysig LO med fina detaljer, gillar fotavtrycket är så "sött".
    Kram Atti.

    SvaraRadera
  10. å vad mysig Lo..sitter och ler.

    SvaraRadera