onsdag 16 maj 2012

Z-vikt i repris

Min goa kollega AL fick se ett Z-vikt kort jag gjorde häromdagen (inte visat i bloggen ännu) och ville ha ett "likadant" till sin dotter, som behöver lite uppmuntran just nu.

Så... jag gjorde ett sånt. Alla texter kommer från ROX Stamps, liksom halvpärlorna...


... och den supersnygga metallringen.

Hjärtepärlan, guldpärlan och den lilla bruna träpärlan på snöret sitter ihop med det bruna organzabandet och hela härligheten satt runt en födelsedagspresent som jag fick av Monica (momortensen) i Norge. Så otroligt fint! Gjenbruk kallas det där... recycling... återvinning... kärt barn har många namn. Men jag skulle gärna ha mer av detta otroligt dekorativa band.

På insidan till vänster har jag stämplat texten "Att vara stark..." och till höger en liten krumelurkram.

Den här texten är sååå bra!

Och så ännu en text, denna gång en del av en längre dito, inmaskad i min Raggsockastämpel, designad av Anna-Lena på ROX Stamps.

11 kommentarer:

  1. otroligt fint kort du har fått till det är så roligt när man kan återvinna saker och använda det igen i sin scraping.Snyggt med med färgerna och metallen o det finfina bandet.
    Kram Mona

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt kort, Cornelia!
    Gillar dina textstämplar mycket!

    Ha nu en toppen helg!

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  3. Flott kort. Fine farger. Ha en fin dag :)

    SvaraRadera
  4. Äsch... jag skrev på fel ställe men det gör inget att det blev dubbelt där väl?
    Ditt kort är helt underbart!!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilket underbart kort :) Så väldekorerat och snyggt!

    SvaraRadera
  6. så fint att hon vill ge sin dotter ett av dina underbara kort i uppmuntran!!

    Mycket snyggt kort, gillar att det är så rustikt. Älskar färgerna du valt och texterna är fina.

    Jag är säker på att detta förgyllde hennes dag!

    Kram Iffa

    SvaraRadera
  7. så fint att hon vill ge sin dotter ett av dina underbara kort i uppmuntran!!

    Mycket snyggt kort, gillar att det är så rustikt. Älskar färgerna du valt och texterna är fina.

    Jag är säker på att detta förgyllde hennes dag!

    Kram Iffa

    SvaraRadera
  8. Superläckert - härliga färger! Å jag håller med - texten var fantastisk! Måste kika in å kolla om jag kanske "måste" köpa den... ;-)

    Tack för din gulliga kommentar hos mig åxå - håller dock inte med... Själv tycker jag att jag ser ut som en jag vet inte vad på 99% av alla kort som tas på mig! ;-)
    Stor kram

    SvaraRadera
  9. "Klick-klick" så e man 255:- fattigare... ;-)
    Å "raggsocka-stämpel" va roligt - är det du som designat den?
    Kram

    SvaraRadera
  10. Supersnyggt! Gillar alltid dina färger.

    SvaraRadera