torsdag 5 april 2012

Chokladkort

ROX har så härliga stämplar med roliga texter om choklad, så jag kände att jag bara måste göra ett chokladkort. För att utmana mej själv bestämde jag mej för att göra det i blått, en "svår" färg, tycker jag.

På framsidan har jag gjort en liten extra panel av det småmönstrade pappret och så stämplat texten tvärs över. Den fick inte riktigt plats, men det var bara bra...

... för då blev det lite extra effekt när jag lyfte upp denna panel och monterade den på små 3D-kuddar.

Hänget med chokladtexten kommer också från ROX och var ska ett sånt sitta om inte på ett chokladkort?!

Insidan går i samma stil som framsidan.

Själva chokladkakan måste naturligtvis också vara blå!

På baksidan har jag maskat in en del av en textstämpel. Blir lika snyggt som när man gör samma sak med ett motiv.

3 kommentarer:

  1. Men sååååå snygg. Helt underbart upplägg på framsidan! Gillar "bården" nertill och att du panelen. Och jag bara älskar färgerna du använt!!!!!! Och Fazers choklad... ja vad ska jag säga, den är ju som pricken på i:et till detta kort :)

    Glad påsk!

    SvaraRadera
  2. Choklad är aldrig fel..SNYGGT!
    Glad Påsk!

    SvaraRadera
  3. Superfin. Håller med dig, jag tycker oxå blått e lite knepigt att skapa i, har fastnat lite på ett blått kort jag håller på med nu men ska försöka få klart det i helgen. Den där stämpeln är bara sååå underbar, lyckliga jag har oxå den i mitt stämpelförråd =) Den chokladmetallen är bara så häftig!! Hm, undra om jag köpte den sist eller inte...........får nog rota lite bland mina saker, hihi.
    Ha en underbar påskhelg!!
    Kram Iffa

    SvaraRadera