lördag 7 januari 2012

Årets första julkort(!)

2011 måste ha varit mitt sämsta julkorts-år någonsin. Jag skickade summa NOLL julkort själv och gjorde bara ett fåtal på beställning.

I år börjar jag redan nu, för just idag firas den bosniska julen och en tjej på mitt jobb ville ha ett kort att skicka till sina svärföräldrar. Det blev detta kort med ett stämpelmotiv från Phunnyface och papper som jag vann redan 2010. Jaja, nån gång kommer allt till användning! *S*


Motivet har jag monterat på 3D-kuddar för att skapa lite djup.


Så värst många (läs: inga) bosniska textstämplar har jag inte, så texten fick jag skriva ut med hjälp av datorn. Snygga halvpärlor från ROX.


Insidan. Också detta motiv är från Phunnyface.


Och så baksidan, där jag maskat in en del av framsidans motiv i min handgjort av-stämpel. All färgläggning har jag gjort med tombowspennor.

7 kommentarer:

  1. Snyggt kort! Ja, varför börjar man inte med julkorten tidigare? Ganska stolt är jag ändå, 2011 var alla kort jag skickade handgjorda. Alla andra år har jag fått ta till köpta, brukar sälja många av mina i tron att jag ska hinna göra fler. Nu höll jag hårt i dem. Ha en fin helg!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Jätteläckert kort med ett läckert motiv! Har också börjat med julkort, så slipper man ju stressen längre fram...

    Ha en fortsatt skön helg!

    Kram // Kikki

    SvaraRadera
  3. Så fint! Stämpeln är väldigt charmig.

    SvaraRadera
  4. Jättefint julkort och det var smart att börja med julkort i början på året! Jag gjorde heller inga, men har nyinköpta julstämplar o julpapper så man kanske ska göra nu julkort redan nu!
    Tack för din kommentar på min blogg om min ljusstake det värmer mig också för jag får inte så mkt feedback :-))

    SvaraRadera
  5. Flott julekort :-)
    Herlig motiv og smart å lage julekort allerede nå :-)

    SvaraRadera
  6. Ett jättefint julkort. Stämpeln var helt underbar :)

    SvaraRadera
  7. Sikke et sødt kort. Dejligt motiv.

    SvaraRadera