tisdag 21 juni 2011

Lilla Tyra fyller 2

Ännu ett beställningskort, denna gång till en liten Tyra som fyller 2 år. Jag har skapat kortet utifrån en skiss hos Svensk Scrapbooking, som just nu har Midsommarcrop, men jag vet inte om jag ska delta i tävlingen, för min tolkning är ganska fri... tveksamt om det är riktigt "godkänt" *ler*

Och på tal om Midsommarcropen, så är Phunnyface med och sponsrar en av deltävlingarna där. Så, ta chansen att vara med och tävla om fina stämplar, du med! Hur som helst, motivet på mitt kort är förstås Sittande Baby från just Phunnyface, och jag har färglagt med tombowspennor på akvarellpapper. Ett par små nappar fick vara med också.

Texten i namnet är QK Moxie, som jag stansat ut och satt fast på små rutor av ett av mönsterpappren, monterat på cardstock och sen satt fast på kortet med 3Dkuddar.

Bandtofsen hålls ihop med en liten söt metallcharm, som inte syns så bra på bilden.


Insidan av kortet är enkelt dekorerad.



Och baksidan ser ut som baksidan av nästan alla mina kort. En remsa papper, min handgjort av-stämpel och i den en del av motivet igen.

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Måste skynda lägga in en hälsning till dig,eftersom blogger fortfarande strular med mig och mina kommentarer.
    Jättefint Grattiskort med härliga färger.Bröllopskortet är också bara sååå snyggt!

    SvaraRadera
  2. Jätte fint kort,
    söta små nappar.
    Kram Elin

    SvaraRadera
  3. självklart ska denna söta fina vara med på tävlingen.
    Det är ju så att många gör ju sin grej, vilket blir så personligt. Så in med den...nuuuu
    :-) :-)

    SvaraRadera
  4. Härlig stämpel som jag nog måste införskaffa. Sen gillar jag färgerna i ditt kort kanonmycket. Snyggt. Glad Midsommar!

    SvaraRadera