söndag 6 mars 2011

Ett bröllop - två kort

Jag fick en beställning på ett bröllopskort. Jag valde att lifta mej själv *S*, har gjort kort i den här modellen tidigare, men den här gången blev det en ganska färgstark variant.


Kortet är Z-vikt och när man knyter upp bandet blir det så här...


... och på insidan har jag satt brudparets namn.



Baksidan.



Men... sen fick jag en beställning på ett bröllopskort till. Till samma brudpar! Och då blev det ju lite knivigare, för jag ville ju inte att korten skulle bli alltför lika varandra.
Så... då gjorde ett kort i vitt med lite rosa accenter.



Kortet hålls ihop av den här söta lilla fjärilscharmen. Den utstansade kanten har jag gjort med hjälp av Spellbinders Eyelet Squares.



Om nu utsidan är ganska så vit, så har jag lite mer färg på insidan. Papper från BoBunny (ja, jag vet.. BB igen!), denna gång Persuasion Moments, dubbelsidigt och jag har såklart använt båda sidor.
Hjärtanen har jag embossat i svart på en bit rödaktigt mönsterpapper (spillbit av okänt märke). Att de är embossade syns inte på bilden.



Baksidan med en bit av mönsterpappret och så min handgjort av-stämpel, den här gången dekorerad med två utstansade hjärtan av samma papper.
Materialet finner du hos Scrap-Perra!

4 kommentarer:

  1. Visst är det roligt att göra bröllopskort?
    Och dom du har gjort är jättefina!!
    Ha en härlig söndag.

    SvaraRadera
  2. Så fina bröllopskort du har gjort!

    Angela

    SvaraRadera
  3. Men ååh, så fina bröllopskort! Båda två!
    Ha det gott. Kram.

    SvaraRadera
  4. Wow, vilka fina kort!
    Tack för inspirationen!
    / Linda

    SvaraRadera