lördag 3 oktober 2009

Ha! Jag orkade ett till!

Trodde inte att energin skulle räcka till ytterligare ett kort, men det gjorde den. Efter första utmaningens blå julkort var jag så inne i jultemat att det blev ett sånt kort till, fastän det inte var nödvändigt enligt reglerna, för de lyder bara såhär:

Materialutmaning med en twist.
Gör ett kort med 1 band, 2 mönstrade papper, 3 blommor, 4 bling och 5 brads.
Motivet får INTE vara en mänsklig varelse (gäller även tomtar, troll och älvor).

Jättekul är det med "regler" och skisser, det blir en så mycket större utmaning att skapa något då! Men nu är det godnatt för mej. En ny lång dag stundar imorgon...

10 kommentarer:

  1. MEN!! Vad fint det blev! Så härliga färger. Jag tycker också att det är jätteroligt med utmaningar och regler.
    Hoppas du haft en trevlig helg!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jättesnyggt, gillar motivet. Är det en stämpel?
    O sen BRUNT???? DET var en överaskning;)!

    Ha det så bra

    Kraaam

    SvaraRadera
  3. Åh ,TACK gulledej för den fina awarden - jag blir så glad!!
    Vad duktikg du är som börjat med julkort, tack för inspiration
    ( har en förmåga att skjuta på det så länge som möjligt...)!
    Kram,
    Lotta/ FruH

    SvaraRadera
  4. Åhh meeen... tänk att få ett så fint kort... det måste vara nåt det!! Var får du alla ideér ifrån??
    Du ÄR duktig... en riktig fena på att göra kort!!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej,Cornelia!
    Tycker ditt kort är supersnyggt.Älskar den stilen.

    Kram från din DT-kompis!

    SvaraRadera
  6. Hej Cornelia! Tack för kommentaren på min blogg! Att du såg att CirkusPrinsessa i vårt fall står för CP - det såg inte jag!! Lite spooky minsann..men så rätt det blev! Vilken fin blogg du har och vilka fina alster:)

    Kram, Mija

    SvaraRadera
  7. Underbara julkort! Gillar det bruna supermycket. Tycker också att det kan vara kul med regler och utmaningar ibland eftersom man får anstränga sig lite och sätta fantasin på prov. Men andra gånger är det så skönt att bara göra precis vad man vill.

    Ha en bra dag! Kramar!

    SvaraRadera
  8. Vilket härligt julkort. Gillar färgerna .
    Kul utmaning - kräver lite mer av en...

    Hoppas att du får en bra fortsättning på resten av veckan.
    Kram

    SvaraRadera
  9. jättevackert kort! Du är otroligt duktig. *klappar händerna*

    Nita

    SvaraRadera
  10. Mumma.det var ju superdupernice.Om jag fick ett sånt julkort så skulle jag bli jätteglad!!kram o trevlig helg

    SvaraRadera