torsdag 10 september 2009

Gästinspiratörsalster nummer 2


I mitt gästinspiratörspaket från Papper & Sånt låg bland annat ett gäng med Halloween-mönstrade papper. Eftersom jag inte är så värst förtjust i just den helgen så kändes det som en riktig utmaning att göra något med just sådana papper, men här är det första alstret. Jag valde att göra ett trishutter-kort och i Papper & sånts egen blogg finns en enkel beskrivning på hur man viker det.
Här ovan ser du framsidan av mitt kort.


Och så här ser det ut när man viker ut det.

Jag har använt:Cardstock från Core'dinations (orange) och Bazill (svart, under det mönstrade).
Mönstrat papper, Boo Whoo (till mittdetaljen i blomman), Fraidy Cat samt Monster Mash.
Alla mönstrade papper hittar du HÄR. Pappren har läckra detaljer i blankt tryck, som tyvärr inte syns på bilden.Det prickiga svarta pappret är från DoddleBug och heter Swiss Dot Beetle Black. Finns HÄR.

Jag har också använt en bit svart punchinella och sidenband och så stansat ut bokstäver i orange foam, som du hittar HÄR. Och hörrni, Viktoria skriver på den sidan att foamen inte går att använda i squeezen, men jag har stansat ut mina bokstäver med den och det funkar, som ni ser, hur bra som helst!

1 kommentar:

  1. jaaa,alltså!så kul...så otroligt KUL att göra ett sånt kort!
    TACK för inspirationen♥
    //Kristina

    SvaraRadera