torsdag 9 juli 2009

Hobbyhusets Sommar-spurt!

Du är en stjärna!
Andra etappen av Hobbyhusets tävling, Sommar-Spurten, pågår den här veckan ut. En av deltävlingarna är att göra ett monokromatiskt alster helt utan mönstrade papper. Jag gillar att jobba monokromatiskt, men utan mönstrade papper blev det lite komplicerat... så jag stämplade lite stjärnor i kanten på ett av mina enfärgade cardstock och vips! så kändes det lite lättare.

Stämplarna, både Dröm stora drömmar och den lilla stjärnan, är från Forma.

Den stora stjärnan har jag ritat på fri hand och texten är stansad med qk-tången. Stilen heter Typist och passar bra ihop med texten på stämpeln, tycker jag.


Monterade allt med 3D-kuddar och lade på lite glitter och 3D-lack också, för att det inte skulle kännas så "platt och enformigt enfärgat".




Även insidan fick lite stjärnor...

6 kommentarer:

  1. Jättesnyggt! Gillar färgvalet ;).
    Ha det så bra

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  2. Sååå himla fint kort. Gillar det hur mycket som helst! Kikar in för att säga hej och tacka för varmt välkommande hos er på HOI!! Det här ska bli jättespännade och roligt!! :)

    SvaraRadera
  3. Hej
    du har en award hos mig:)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Nejmen är det till och med så att vi bor närsgårds? Vars huserar du? Sundsvall? Kan det vara så att vi har träffats på nån pysselträff var min tanke? :)
    Jag är från umeå egentligen så jag brukar åka på många av träffarna som ordnas där och så är övikshelgen given...var bara nyfiken! :) Kul kul!

    SvaraRadera
  5. Jättefint kort!

    kram Jessica

    SvaraRadera
  6. Rackans vilket snyggt kort! Stjärnan är urläcker och - ja, QK-texten passar utmärkt till motivet (som jag btw bara älskar! Har "Njut av livet" än så länge, men siktar på att skaffa de andra två!).

    Ha de bäst!
    Kram / Angelica

    SvaraRadera