fredag 10 juli 2009

Ett scrappat fotoalbum... utan foton!

Det här blir ett inlägg med måååånga bilder, men jag vill gärna visa er alla sidor i det här albumet, som är mitt första projekt med BIA-n (inte det sista, dock, för det är en kul liten mackapär!).
Ovan ser ni delar av mitt material, en (oanvänd) pizzakartong, papper, band och lite annat smått och gott.

Och här är resultatet. Ett album i storleken 6"x12", som ska handla om en resa till... ja, just det! Bulgarien, förstås! Tjejen som fick det i present, fyllde 15 år i början på veckan, och ska själv fylla det med sina egna bilder och texter, har jag tänkt...

Därför är sidorna tomma, sånär som på en del fotomattor och dekorationer ;-)
Sidorna är i dubbel cardstock och inte helt ihoplimmade, utan i ovankanten har jag lämnat som fickor, där jag stoppat ner journaling-tags, där hon kan skriva sin reseberättelse. Man kan också tänka sej att spara biljetter och liknande i fickorna.


Inget uppslag är det andra likt.

Det här ser ju inte så snyggt ut nu, men med bilder på de svarta mattorna blir det bra!






Allra sist en detaljbild av det läderpräglade pappret, som jag använt att klä omslaget (av pizzakartongen) med. Visst är det snyggt?! Passar så bra för just det här ändamålet, tycker jag.

4 kommentarer:

  1. Ooo va fint! Skulle jättegärna vilja ha en BIA, men jag tror inte att jag kommer att få tillfälle att använda den så ofta och då är det en dyr investering. Superfint i alla fall! Jag blir riktigt avis ^^.

    SvaraRadera
  2. Johodu... en BIA skulle man allt ha!!! Den är säkert superbra! Men vad i herrans namn är det för nåt??!!! Berätta för en stackars okunnig männska!!

    SvaraRadera
  3. Tack för informationen... en liten nätt sak! Att alla dessa grejor måste vara rosa och så bulligt gulliga till sin form!? Är det måhända bara tjejer som scrappar??
    en liten undring bara! Du är nedrans duktig på det du gör...det är då säkert det!!
    Den vackra clematisen klarade sig då den stod i lä för stormen!!

    SvaraRadera
  4. Hej! Tittar in på din blogg då och då och du gör väldigt fina och smarta saker. Har gjort ett album likt det du gjort om Bulgarien och lagt upp på min blogg och länkat till dig. Hoppas det är okej, annars får du säga till så tar jag bort.

    http://frida789.blogspot.com/b/post-preview?token=MksEiywBAAA.72fO6bju6LQeOSuUN6bmbw.a58Hs4VVErk8-ULgLI09aw&postId=213242414486137048&type=POST

    SvaraRadera