måndag 27 april 2009

Spegeleffekt

Provade en teknik jag sett HÄR. Stämplade hästen två gånger, första gången på papper, andra gången på en bit plast. Vände sen plastbiten, lade den på pappret och gnuggade på motivet, så det visas spegelvänt. Utförlig beskrivning med bilder finns på länken.

Men sen satt jag ju här med ett motiv, som jag ville göra något av. Det blev ett grattiskort.
Mönsterpappren är båda sidor av ett dubbelsidigt papper från BasicGrey, kanterna har jag "skrövlat till" med en vanlig sax. Och så blommor, band och bling. Lite silversnöre i hörnet på motivet.


På insidan finns plats att skriva sin hälsning...

... och baksidan har jag dekorerat med min fenomenala stämpel, där man kan sätta vad man vill i den tomma mittcirkeln. Roligt, tycker jag, att ha samma stämpel bak som fram!

10 kommentarer:

  1. Jättefint, Cornelia!
    Jag har själv sett den bloggen som du nämner, och har tänkt att göra samma sak, men jag har ju inte nån lämplig stämpel tyvärr.
    Kram
    Pippin

    SvaraRadera
  2. Wow såå läckert måste jag prova!

    Hela kortet var jättefint!


    Ha det bäst

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  3. Skit läckert rent ut sagt!! kram...tyrasmatte.

    SvaraRadera
  4. Det var verkligen snyggt gjort :-)

    SvaraRadera
  5. Men så läckert! Har sett det demas men aldrig testat själv. Supersnyggt kort, många fina detaljer att titta på. Kram!

    SvaraRadera
  6. Vilket fint kort och så användbar stämpel.

    Du är inte så dum du heller med ditt skapande...!



    Kram!

    SvaraRadera
  7. jätteläckert!
    hrm inte alla har provat men då jag såg ditt exemplar så får det bli snart :)

    SvaraRadera
  8. Mäh - vad coolt! Sååå snyggt med spegeleffekten och det passar så bra till just detta motivet!
    Och hela kortet var ju snyggt, med alla snörena, blinget och blommorna!

    Ha de bäst tjejen!
    Kram / Angelica

    SvaraRadera