måndag 9 mars 2009

Grattiskort till min systerson

Ett kort till min systerson som fyller 11 på torsdag. Först tyckte jag att det blev lite barnsligt med geten från Whiff of Joy, men sen bestämde jag mej för att den ändå skulle vara med. Den kommer med födelsedagsmuffins i korgen, ju! *S*

Jag har stämplat på bandet, det funkade alldeles utmärkt. Fast första gången blev det lite kladdigt, så jag fick kassera en bit band... sen hade jag lärt mej hur man skulle göra. Slog i två öljetter som bandet löper igenom.

Lite turkos-grön-blå punchinella bakom geten.

Fäll ut kortet... och det ser ut såhär.
Grattisruta-stämpeln är från Forma.

Fäll ut kortet lite till och då blir det såhär.
Hurra-stämpeln är från Swedish Sentiments.


Tagsens framsida.
Texten till vänster har jag skrivit ut från datorn, direkt på det mönstrade pappret.
EGIL är utstansat med tången i stilen Abigail Classic.


Baksidan på tagsen.
Till höger är det lite fakta om namnet EGIL, som ju inte är det vanligaste namnet på grabbar i Sverige, precis. Drygt tusen personer i hela landet heter så.



Och så allra sist... som vanligt...

Allt mönstrat papper, garnet i tagsen samt stämpeln på framsidan är från House of Inspiration.




11 kommentarer:

  1. Åhhh vilket härligt kort!!! gillar ALLT med det vikningen och färgerna och stämplar med text har jag ju en förkärlek till...

    Kramizzzzzzzzzzz

    SvaraRadera
  2. Vilket fint och fiffigt kort. Häftigt att stämpla på bandet, måste prövas:)
    KraM

    SvaraRadera
  3. Underbart kort! Hoppas killen blir glad för det! =)

    SvaraRadera
  4. det var ett fint kort,
    så mysiga detaljer
    bra ide med stämpling på bandet
    kram lolla

    SvaraRadera
  5. Åh, vilket fint kort. Gillar vikningen. Lite vårkänsla över kortet.

    SvaraRadera
  6. Härligt kort!
    Har du hittat nåt dunderlim ännu? *nyfiken* :-)

    SvaraRadera
  7. Härlig vikning. Supersnyggt kort. Snygga färger. Ja bara sååå läckert.
    Kram Vibbe

    SvaraRadera
  8. Wow!! Vilket kort - många kul idéer och tips. Ska testa stämpla på bndet vid tillfälle.
    Det finns något i min blogg till dig som du kan hämta om du vill...

    SvaraRadera
  9. Mycket snyggt kort. Gillar ditt sätt att fästa bandet på. Liftvarning!
    Då du stämplade på bandet, vilken dyna använde du?
    Kram/Anita

    SvaraRadera
  10. Den Egil som inte gillar din skapelse... är inte född ännu... tror jag!! Du har ju lagt ner din själ i det och det hoppas jag att han förstår!
    Ha det gott!!

    SvaraRadera
  11. Vad fint och vilka härliga färger!
    ~aNITA

    SvaraRadera