måndag 23 februari 2009

Roger 40 - ett beställningskort

Ett beställningskort till en 40-åring som gillar skotrar och motorcyklar. Nån skoter lyckades jag inte åstadkomma, men den här stämpeln hittade jag hos Papermaze.
"Manliga" kort är inte alltför enkelt att göra, tycker jag. Utan en massa rosetter och "krimskrams"... Här valde jag att stämpla både Grattis och MC-n direkt på det mönstrade pappret, som jag sen satte på en "matta" av marinblå cardstock innan jag monterade alltihop på den svarta kortstommen.
Roger 40 är utstansat med tången i stilen Sophisticated.
Sen blev det iallafall en blomma, men den är ju svart... *S*


På insidan stämplade jag en gång till och drog ett par tunna linjer runt kanten.
Pappret är ljusblått, i samma ton som mönsterpappret på framsidan,
men det syns inte så bra på bilden.

Inte heller här syns det att jag chalkat i två blå toner, men att jag har stämplat ett MC-hjul i mitten av Handgjortav-stämpeln... det syns! *S*


12 kommentarer:

  1. Åhhhhh shit va fint kort!!!
    Så coolt och killigt liksom.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Snyggt! Nej, jag håller med dig. Grabbigt/manligt är inte så himla lätt, men jag tycker attdu lyckades bra :-)

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Vilket fantastiskt kort. Vad glad han kommer att bli.
    //Ulwa

    SvaraRadera
  4. Jättesnyggt kort! Passar perfekt till en kille. :0)

    SvaraRadera
  5. Wow! Jättesnyggt! Ingen konst för dig att göra manliga kort!
    //Annica H

    SvaraRadera
  6. Tack så jättemycket för dina snälla kommentarer i min blogg, jag blir alldeles rörd ;-)
    Jag undrar om vi inte har stött på varandra "i ett tidigare liv", för många år sedan. Jag hade hemsidan om flatten Molly och sidan "Anitas grafik". Är jag på rätt Cornelia nu???
    Vilken läckert kort du har gjort. Jag håller med dig om att det är svårt med manliga kort, men det här var jättefint!
    ~Anita

    SvaraRadera
  7. wow vilket snyggt kort!!!:D

    kram
    Pernilla

    SvaraRadera
  8. Wow, vad snyggt! Håller med om att det är svårt med manliga kort, men stämpeln var ju klockren!

    SvaraRadera
  9. Riktigt läckert kort!!!

    SvaraRadera
  10. kanon läckert!!!! Lift varning på det. Koppen blev ju oxå jätte fint.Liftar det med...hihih.kram ..tyrasmatte.

    SvaraRadera
  11. WOW så läckert kordinerat kort!

    SvaraRadera