lördag 6 december 2008

Hur jag gör ett taggtrådskort

Tänkte visa hur jag gör "taggtrådskort".
Ovan ser du delarna som behövs.
Jag har här valt att göra ett kort i storleken 12x12 cm.
Längst till vänster ser du den del som ska bli "dragspelet" i mitten av kortet, den är 12x18 cm.
Överst ligger tagsen, de är 4x6 cm.
Nederst ligger fram- och baksidan, de är 12x12 cm.


Biga och vik "dragspelet" enligt bilden.
De yttersta flikarna är 1½ cm och övriga veck är 2½ cm.


Dekorera tagsen innan du sätter fast dem!


Börja fästa två tags överst och nederst på ANDRA vikningen.
Se bilden.
Jag använder dubbelhäftande tejp och tycker det funkar väldigt bra.
Inget kladd och fäster direkt.



Sätt mittentag-en på nästa veck.
Kolla på bilden så förstår du hur jag menar!



Fortsätt fästa tagsen enligt bilden.



Dekorera sedan fram- och baksidan och fäst dem på de yttersta kanterna av "dragspelet", enligt bilden.
Jag har här inte gjort klart fram- o baksidan och därför inte heller satt fast dem ännu... men du ser principen, eller hur?!


Lycka till!!!







7 kommentarer:

  1. Jaha du gör sååååå?? Hade jag haft den här bedkrivningen hade jag nog fått till min baksida riktig...*fniss*

    Ha det så bra

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jättebra tutorial, Cornelia! Detta ska jag verkligen testa.
    Kram, Pippin.

    SvaraRadera
  3. Tack för beskrivningen. Detta har jag velat testa sedan jag såg det första kortet du visade...

    SvaraRadera
  4. Vilken bra beskrivning med tydliga bilder till...
    Användbar!
    Ha en skön andra advent!

    SvaraRadera
  5. Vilken trevlig blogg! Tänk att vuxna människor bloggar också... (jag är ny i bloggvärlden). Bra årgång förresten...

    Hälsa gärna på hos mig!

    Hälsningar Lena

    SvaraRadera
  6. Vilken bra beskrivning. Läckert!

    SvaraRadera
  7. Så läckert! Det måste jag testa vid tillfälle!

    SvaraRadera