fredag 24 oktober 2008

Två månader kvar...

... till julafton, så nu är det väl verkligen dags att sätta fart på julkortstillverkningen?!
Med inspiration från Camilla har jag gjort ett "concertinakort". Fast när jag googlade lite på concertina, så fick jag upp... taggtråd och wire(!). Så för mej blev arbetsnamnet "taggtrådskort" *S*
Här är framsidan. Det är samma stämpel som på det helt vanliga julkortet i inlägget från igår.
Pappret är från CreativeCompany, i flera mönster med exakt färgkoordinerade i mörkrött och guld. Det blir fint, tycker jag.
Pappret och stämpeln är i sig själv så dekorativa att jag inte gjort så mycket mer här... bara klistrat på några guldfärgade halvpärlor i hörnen och så håller jag ihop det hela med tunt guldsnöre trätt genom öljetter.


Detalj.


Till baksidan har jag använt den utskurna ovalen, som blev över på framsidan.
Recykling, ni vet *LER*

Och här är anledningen till varför kortet måste knytas ihop med snöre! Det är lite "bulligt", nämligen, med alla dessa tags, som viker ut sej nä rman öppnar kortet.
På insidan längst bak har jag stämplat en julälsning och lämnat lite plats att skriva vem kortet kommer ifrån.

16 kommentarer:

  1. Vilka jättefina kort du gjort. Både taggtrådskortet och det vanliga julkortet. Du måtte vara begåvad med en ängels tålamod för att göra alla dessa vikkort. Var hittar man beskrivningen till taggtrådskortet? Snögubbestämpeln är ju också så fin.
    Önskar dej en riktigt trevlig helg.
    Petra

    SvaraRadera
  2. Åh så många fina kort du gjort! :)

    SvaraRadera
  3. Va snyggt ditt taggtrådskort blev:). Jaaa man kanske skulle ha lite hjärt på tagsen:)
    Längtar du månne tills efter två???*fniss*

    *Kramar om*

    SvaraRadera
  4. Niceeeeeeee var finns beskrivning till den häftiga skapelsen!! Gillar färgerna otroligt mycket!!

    SvaraRadera
  5. Vilka fina kort du har gjort, Du har sådana kul vikningar, tar gärna emot tips om var jag kan hitta detta.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Herregud, vilka fina kort! Och vilka fantastiska vikningar!!!!
    IMPAD!

    SvaraRadera
  7. Åh vilket häftigt julkort!

    SvaraRadera
  8. Så himla snyggt kort!!

    SvaraRadera
  9. Så himla fint julkort!!! Helimponerad!!!
    Kramar!

    SvaraRadera
  10. Åh vad fint ditt taggtrådskort är! Underbara färger och halvpärlorna i guld är dundersnygga!
    Trevlig helg!
    Kram,
    Lotta/ FruH

    SvaraRadera
  11. Vilket roligt kort!! Har du någon beskrivning på taggtrådskortet?
    Tänkte att jag skulle försöka ge mig på evighetskortet - får se om man kan få ihop det...
    Sicken inspirationskälla du är - lägger till dig på min blogg, så jag snabbt hittar dig...
    Ha en skön helg!!

    SvaraRadera
  12. Ja detta kort var ju läckert!
    Säger som andra här - kunde du möjligen berätta hur man gör dessa kort?
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  13. Oj vad många fina kort du har hunnit göra sedan jag var inne sist! Du är superduktig!!

    SvaraRadera
  14. wow vad duktig du är! :) Vill också göra ett sånt kort ju..Har du någon länk till beskrivningen? :D

    SvaraRadera
  15. WOW vad snyggt du har gjort :D
    älskar papperen,combon,ja allt!!

    SvaraRadera
  16. Men shit vilken grej! :-o
    Häftigt! Har du mall till den kanske...?

    SvaraRadera