onsdag 22 oktober 2008

Never ending christmas card

Tyckte verkligen om vikningen jag testade häromdagen, never ending card. Nu har jag gjort ett nytt försök, men den här gången har jag ändrat lite på måtten, tyckte att det första kortet blev för litet. Det här julkortet mäter 15x15 cm.

Allt mönstrat papper, utom notpappret, är från Inkido. Notpappret är köpt hos CreativeCompany. Alla stämplar (och det är ju några stycken!) kommer från Forma Hantverk.
Band, öljetter och "halvpärlor" ur mina gömmor.


När man viker ut sidorna kommer man till "sidan 2".


Sen viker man upp, och ner, "mittenkvadraterna" på sidan 2
och kommer då förstås till sidan 3... *S*

Från sidan 3 tar man sej genom att vika ut de "delade" snögubbarna och då blir sista uppslaget det här ovan, med plats att skriva vem kortet kommer ifrån längst ner.
Här har jag stämplat med röd dyna, texten i mitten. Även den stämpeln är från Forma.

11 kommentarer:

  1. Åhhh du är ju helt klart bara bäst!!!! Såå snyggt!!!

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Vilket snyggt kort. Helt fantastiskt. Blir jättesugen på att göra ett. Tar det lång tid att göra ett sånt kort?
    Kram
    Petra

    SvaraRadera
  3. Supersnyggt! Det måste testas :) Tack för tips och inspiration!

    SvaraRadera
  4. Jag är så imponerad av din energi! Jag är nog endera för lat, eller talanglös för att få till den där vikningen! Det är superfint! :)

    SvaraRadera
  5. vikningen är ju jättefin! :)
    och kortet du har skapat är underbart! :D
    www.bleckvardsscrap.bloggagratis.se

    SvaraRadera
  6. Men jisses människa! Hur kan man göra något sådant! Vilket pill och så otroligt häftigt det blev... jag är stum!

    Tack för krya-på-dig-hälsningen i min blogg! Fingret är något bättre men låååångt ifrån så bra att jag kan städa igen ;-)

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Så häftiga kort!
    Kan du inte göra en tutorial på den vikningen? Har försökt att förstå mig på den men begriper det inte alls :-D
    Javisst får du länka till mig :-)
    Elisabeth

    SvaraRadera
  8. Återgälda gärna mitt besök. Du har kommerntar i forumet.

    SvaraRadera
  9. SÅ himla fina!! Det kommer att testas!! En rolig variant på vikkort - snacka om flera kort i ett...
    Tack för en inspirerande idé!!

    SvaraRadera
  10. Detta var ju riktigt fräckt. Det måste testas.

    Monica

    SvaraRadera
  11. *skakar bara på huvudet*

    Vilken otroligt kreativ människa du är!

    SvaraRadera