onsdag 27 augusti 2008

Ett biljett-kort till

Ett kort till med en biljett på. Ibland undrar jag hur andra gör när de skapar sina kort och sånt... har de en helt färdig bild av hur kortet ska bli när det är klart och så gör de "bara" det. Eller är alla som jag - tror att man vet hur det ska vara, men under tiden som kortet blir till, så ändrar jag, tar bort och lägger till, vänder och vrider, så när det är färdigt ser det sällan ut som jag tänkte från början *S*

Här är det iallafall spillpapper igen, ett stämpelmotiv, en biljett (som sagt var), lite pappersremsor som fått åka genom wellpappsveckaren, tre öljetter nere i hörnet och en snäcka från stranden i Skåne, där vi var i somras. En liten stjärnknapp uppe i hörnet var det sista jag satte dit (med hjälp av Gluedots, himla bra uppfinning!).
Stämelmotivet har jag monterat på 3D-kuddar för att få åtminstone lite djup i det hela.
"Stranden" har jag duttat lite på med några olika fluidchalks, så blev den inte så "platt". Likadant gjorde jag med den enfärgade, blå remsan till vänster.

5 kommentarer:

  1. Vilket härligt standkort!!!
    Gillar färgkombinationerna och effekterna du har gjort.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Ännu ett jätte fint kort har du gjort! Hur får du dina idéer och inspiration ifrån, verkligen fina alster:)
    Jag har nu uppdaterat bloggen med en länk till en beskrivning av waterfallkort.
    MVH Ulwa

    SvaraRadera
  3. Jättehärligt kort, mysiga färger.
    jag sitter också och funderar på hur jag ska börja använda mina biljetter, det här blev ju kanon.

    SvaraRadera
  4. Vilket mysigt sommarkort!

    http://kathis.blogg.se/

    SvaraRadera
  5. Jättefint kort! Jag blir också sugen på att prova på biljetter =)

    SvaraRadera