lördag 24 maj 2008

Veckans utmaning


Veckans utmaning hos Hobbyhuset är att göra ett kort med "spotlight-teknik". Såhär beskriver Cia den:
-Stämpla SAMMA motiv 2 gånger
-Färglägg bara det ena motivet
-Skär ut den färglagda del som du vill ha Spotlight (Se mitt kort)
-Sätt fast delen på det du ej färglagt, jag har 3-D kuddar bakom.
- VOILA! Du har gjort ett SPOTLIGHT kort
Jag valde att göra "spoten" oval och klistra dit en genomskinlig konvex plast"plupp" också, för det syns inte så mycket att kossans mule är målad.
I övrigt... tja, crisscross verkar vara en favorit just nu ;-) och pappren är från CC. Naturfärger och handgjorda, jättefina tycker jag!
Lite blommor och band också...

3 kommentarer:

  1. Ett jättefint kort. Gillar texten =D
    Ha en fortsatt skön helg!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Det var tråkigt att du inte kom med på gissningen.Förstår inte varför den inte kom fram.
    Så gulligt ko-kort och jättesnyggt kuvert.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Kul att du kikade in hos mig, jättefina kort du gör! =)

    Kram

    SvaraRadera