måndag 14 april 2008

Gamla alster, del 2

Vågorna är klippta ur mönstrat papper och spegelvända på ena sidan. Ritat formen har jag gjort själv, likaså fiskskelettet på vänstra sidan.
Blommor, lite bling i mitten på dem, metalldekorationer och ett fransband längst upp.





En så kallad "scrap-lift". Alltså... gör en albumsida (LO) utifrån en sida som nån annan har gjort. "Härma" och bli inspirerad.
På tagens baksida har jag skrivit min text.



Försöker göra två sidor i taget, så att uppslaget i albumet ska bli snyggt...
Här är två sidor som går litegrann i samma stil, tycker jag.
Material ser ni nog själva. Ditten och datten, band och papper, fjädrar och 3d-stickers...




En ensam Emil...
Gillar fotot där Emil knatar iväg med stjärtlappen alldeles ensam i det stora, stora vita...
Cardstocken är präglad med vita "pluppar", det blå E-et har jag gjort själv, sen är det stickersbokstäver och en utstansad snöflinga.



En sida i albumet som handlar om årets upplaga av Paradisbadet.
Linnéa är i väldigt glittriga bokstäver och "fyrkanterna" sitter sedan med lite tjockare häftkuddar, för lite liv i sidan. Glittriga rub-ons (gnuggisar) i hörnen på det grönaktiga pappret.
Stilen på texten heter Vixen.
När jag fotade med blixt, försvann stora delar av bilden. Här har jag tagit utan blixt, men då blir färgerna lite murrigare än i verkligheten, då det hela är aningen mer "klor-grönt".





En LO gjord till Hobbyhusets cybercrop. Man skulle använda tre mönstrade papper, blommor, brads, grungeboard (det är den där saken som ser ut som en oval ram) och så filtbandet. Det är första gången jag använder filt, har inte tyckt att det är så snyggt... men här blev det helt ok!
Bilden är på min lillasyster och hennes barn.




Även denna LO är gjord till en tävling på Hobbyhuset.Uppgiften var helt enkelt att använda så mycket blommor som möjligt! Så det gjorde jag...
Bilden är från en höstpromenad i Skåne. Ida var väääldigt skeptisk till "kossorna", som egentligen är tjurar.






Två sidor, LO:s, som min äldste son fick i julklapp -07.
De stora M-en har jag själv klippt ut ur rödmönstrat papper för att matcha den röda baskern, som jag sparat ut i de svartvita bilderna. Den röda baskern är kännetecknet på de värnpliktiga som ingår i Arméns Musikkår, där han gjorde sin militärtjänstgöring. Bilderna är från en högvakt på Stockholms slott.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar